1943
Een aantal Krupp bussen der serie 121-
werkliedenvervoer in gebruik.
In het begin werd hiervoor nog dieselolie toegewezen,
maar toen dit te schaars werd, ontving men voor
deze ritten synthetische benzine, hetgeen
verbouwing van de motoren noodzakelijk maakte.
Goed beviel deze brandstof niet: vooral als de
motoren te warm werden, trokken zij zeer slecht.
Kromhout bus 151 met een onbekende Krupp als aanhangbus te Arnhem station
Let op de verduisterde koplampen en een gewijzigd front vanwege het aanpassen
van de motor voor houtgas gebruik.
Doch het aantal Kromhout bussen was niet voldoende om daarmee alle diensten te rijden.
Om die reden werd er een aantal Krupp-
Deze gaven erg veel problemen en hadden een buitengewoon hoog houtverbruik.
Ten einde raad lukte het om van Gemeente Tram Amsterdam een 10-
Kromhoutbussen over te nemen, waarvan men de 4cyl. 4-
Onderstaande bussen werden van een houtgasgenerator voorzien:
Kromhout 6-
Krupp bussen 104, 118 t/m 121, 125, 131, 139, 141, 173 en 950