1949

Serie :

In dienst:                          329 Guy Arab / Hainje  44 zitpl.

                                      361-380  Saurer 4CT 1D / Verheul  40 zitpl.

 

Verbouwd:                        de Bedfords 5, 8, 10, 11, 12, 15, 16, 17 en 19 werden voorzien van een nieuwe

                                      Jongerius carrosserie voor 32 zitplaatsen.

                                       de Guy’s 36, 37 en 38 kregen een nieuwe carrosserie van De Schelde voor 45 zitpl.

                                      en tenslotte Kromhout 115 kreeg een carrosserie van Verheul voor 44 zitpl.

 

Afvoer:                             1 naar de Dienst Weg & Werken, 40 naar Van Maanen, 41 naar Hofstad,

                                      42 naar W.van Dijk, 43 naar Janssen, 44 naar EMA, 45 naar Wagenaar, 46 naar ONOG,                                       47 naar J. van Dijk, 92 naar Verheul en de 93 voor sloop

 

                                      Bij het afvoeren van de wagens 92 en 93 betekende dit het einde van het De Dion Bouton                                       tijdperk bij de G.T.W. Het bedrijf heeft er in totaal 44 stuks van aangeschaft.

                                      De 92 werd door Verheul teruggekocht voor museumdoeleinden, het was ook de eerste                                        frontstuurbus welke door Verheul gebouwd was.

                                      Uiteindelijk belande de wagen later helaas toch op de sloop.

 

Per 31 december 1949:     148 autobussen