1944
In 1944 zijn geen bussen meer in dienst gesteld.
Het oorlogsgeweld liet ook de G.T.W. niet verder ongemoeid en betekende voor de volgende wagens een definitief einde:
72, 74, 78, 79, 94, 95, 96, 97, 102, 106, 113, 116, 123, 124, 127, 145, 149, 150, 152, 154, 157, 160, 952 en 953
Alle wagens werden door oorlogshandelingen vernield.
De stand van zaken aan het jaareinde van 1944 was 56 autobussen, al dan niet rijdende...
Deze 56 autobussen waren op genoemde datum niet allemaal meer aanwezig, de meesten waren al
over de oostgrens verdwenen en keerden na de oorlog al dan niet gehavend terug bij de G.T.W.
De Ford 198 en de Krupp 448 kwamen snel weer in actieve dienst en worden in 1945 resp. 1947 genoemd.
Na de oorlog was praktisch geen enkele bus meer bruikbaar, zodat spoedig aan herstel
werd begonnen van de 56 teruggekeerde bussen.
Met noodbussen werd langzaam aan in 1945 de diensten hervat.
De G.T.W. heeft weinig plezier gehad van deze bus. Ze werd als Krupp nr. 167 in 1940 in dienst gesteld,
maar werd in hetzelfde jaar gevorderd door de Duitse Wehrmacht en kwam niet meer terug